Ofte stillede spørgsmål

Herunder har vi besvaret nogle af de mest stillede spørgsmål. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så ræk endelig ud. Vi står klar til at hjælpe.

Booking

Hvor i landet kan SULA Studenterkørsel bookes?

Vi tilbyder studenterkørsel i hele Danmark udover på Bornholm.

Hvor tidligt skal man booke studenterkørsel?

Vi anbefaler, at man booker sin studenterkørsel så tidligt som muligt. De travle dage bliver udsolgt op til 1.5 år før kørselsdagen.

Skal vi betale det fulde beløb på én gang?

Når I booker, skal I betale depositum indenfor 14 dage. Dato for restbetaling er angivet på jeres ordrebekræftelse. (Ved at bestille tidligt ved I derfor hvad det kommer til at koste, og kan derfra spare op).

Kan man booke en handicapvenlig studentervogn?

Ja, flere af vores vogne er handicapvenlige. 

Oplys ved booking om, at I skal have en handicapvenlig studentervogn. Så sørger vi for en studentervogn, hvor I kan få rullestol om bord, og hvor chaufføren kan hjælpe med at komme af og på.

Hvad koster en studentervogn?

Prisen på studenterkørsel hos os afhænger af hvilken vogn I vil booke og hvilken dato den skal bookes til. 

Kontakt os for at få en præcis pris, inden I bestiller.

Kørsel

Skal vi selv lave ruten?

Inden jeres kørsel skal I have udfyldt jeres ruteplan i vores bookingsystem. I får login til systemet, når I booker en kørsel.

Husk: Det er ikke tilladt at køre studenterkørsel på motorvej og motortrafikvej.

Hvornår skal ruten være klar?

Ruteplanen skal være klar og lagt ind på vores bookingsystem (Studenterplan) inden d. 1. april det år man skal ud at køre.

 

Er der ændringer til startadresse på ruten efter 1. april pålægges et gebyr.

Kan vi køre mere end de 10 timer?

Ja, det er muligt at køre mere end 10 timer, hvis I tilkøber ekstra.

Såfremt der skal tilkøbes ekstra timer, så skal det aftales med chaufføren på dagen.

Hvor skal ruten starte?

Ruten starter på det sted, som I angiver den skal starte på jeres ruteplan. 

I bestemmer derfor selv om turen skal starte på skolen eller hos den første elev. Det er forskelligt fra klasse til klasse hvad de foretrækker.

Hvad hvis der er ændringer i ruten?

Ændring af startsted på ruten skal angives på jeres ruteplan i bookingsystemet inden d. 1. april, året hvor I skal køre. Såfremt I ønsker andet startsted herefter, vil der pålægges et gebyr, da det påvirker logistikken, som får det hele til at gå op.

Er der ændringer på ruten på dagen, så tages det med chaufføren, hvor det vil være gebyrfrit.

Hvis vognen bryder sammen under turen, hvad gør vi så?

For at sikre den bedste studenterkørsel for jer, så har vi mekanikere og service-personale på standby 24/7 i hele studenterugen. De kan ordne det meste.

Er det en reparation der tager lang tid, så har vi reservebiler holdende, så I hurtigt kan komme videre.

Kan vi køre mere end de 10 timer?

Ja, det er muligt at køre mere end 10 timer, hvis I tilkøber ekstra.

Såfremt der skal tilkøbes ekstra timer, så skal det aftales med chaufføren på dagen.

Sikkerhed og regler

Hvad må vi pynte vognen med?

Vognene må pyntes op med flag/balloner/grene/bannere og lignende.

Når I pynter en SULA studentervogn op, så skal I bruge strips, snor eller lignende. Det er ikke tilladt at bruge tape eller gaffa, da solen brænder limen fra tape fast på vognene.

Skal vi selv sørge for forsikring?

Hos SULA studenterkørsel kommer alle vores vogne med udvidet forsikring. Det betyder, at I alle er forsikret, når I kører med en SULA studentervogn. Alt sammen inkluderet i jeres pris.

I behøver ikke selv forsikring udover.

Må vi have søskende eller venner med på vognen?

Nej, I må ikke have hverken søskende, venner eller familie med på vognen.

Studenterkørsel er kun for jer, som har gennemgået en studentereksamen på mindst 2 år. Forsikringen dækker ikke andre end jer.

Må man stå op i vognen?

Ja, I må gerne stå op i vognen.

Vi anbefaler i sidder ned under kørsel, men det er ikke et krav.

Hvor mange elever er der plads til på vognen?

Der er stor forskel på vores studentervogne, hvorfor det også er forskelligt hvor mange elever der kan være på dem.

De største studentervogne kan rumme helt op mod 60 elever.

Må vi tage en DJ med på studenterkørsel?

I er velkomne til at hyre en DJ, og tage ham/hende med på jeres studenterkørsel. Såfremt dette ønskes, så skal vi blot oplyses om dette ved booking. Dette skyldes, at det ikke er alle vores studentervogne, hvor en DJ kan komme med.

 

Skal DJ’en bruge vores lydsystem, er det kun muligt på en VIP studentervogn.

Udstyr, lyd og andet

Er der anlæg på vognen?

Ja, alle vores studentervogne kommer med et stort anlæg.

Vores standard vogne er udstyret med PA udstyr med 2 toppe og en 18” bund.

Vores VIP-vogne er udstyret med PRO udstyr med 4 toppe og 2 stk. 18” bunde.

Alle vores anlæg kan tilkobles via. Bluetooth, så I ikke går ned på lyd.

Skal man have et stik med til musikken?

I behøver ikke et stik, for at koble op til musikken. Vores lydsystemer tilkobles via. Bluetooth og er derfor trådløse.

Skal I have DJ med, så læs punktet med DJ på studenterkørsel.

Skal vi selv gøre vognen ren?

Ved endt tur står vi for rengøring af studentervognen, I skal dog selv stå for at fjerne affald og pynt.

Skal vi finde en studentervogn til din klasse?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig.

Få et uforpligtende tilbud

15 + 6 =

Send forespørgsel